آنچه در این مطلب میخوانید

    از هنگامی که نوجوان به سن بلوغ و تکلیف می‌رسد و نیروی عقل در او رشد می‌کند و بالغ می‌شود، مربی نباید فقط از راه تقلید و تنبیه و تشویق به اصلاح رفتار نوجوان و آشنا کردن او به قوانین و آداب بپردازد، بلکه باید نیروی تعقل او را برانگیزاند و فکرش را تقویت کند تا خود رفتار درست را از رفتار نادرست بازشناسد…

    با شکل‌گیری نیروی عقل در انسان و رشد آن، وی می‌تواند با تجزیه‌ و تحلیل و تفکر به کنترل و تعدیل غرایز بپردازد و از طغیان آ‌ن‌ها پیشگیری کند.

    آیت الله مصباح یزدی | سیمای سرافرازان، ج۱، صفحه۳۶۷

    پست های مرتبط

    مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

    آنچه در این مطلب میخوانید علی(ع) در نهج‌البلاغه و در وصیتی که برای امام حسن مجتبی(ع) می‌کند، علت اهمیت داستان‌ها…

    بیشتر بخوانید

    آنچه در این مطلب میخوانید برخی کتاب را اصلاً جزو ضروریات زندگی نمی‌دانند.اگر بخواهیم بدانیم که در دنیای معارف چه…

    بیشتر بخوانید

    آنچه در این مطلب میخوانید ما انسان‌ها، این حیات دنیای‌مان یک حیات موقت است؛ منتها پدر و مادر خیلی دقت…

    بیشتر بخوانید

    نظرات

    سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *