« نیروی تعقل »

آنچه در این مطلب میخوانید

    از هنگامی که نوجوان به سن بلوغ و تکلیف می‌رسد و نیروی عقل در او رشد می‌کند و بالغ می‌شود، مربی نباید فقط از راه تقلید و تنبیه و تشویق به اصلاح رفتار نوجوان و آشنا کردن او به قوانین و آداب بپردازد، بلکه باید نیروی تعقل او را برانگیزاند و فکرش را تقویت کند تا خود رفتار درست را از رفتار نادرست بازشناسد…

    با شکل‌گیری نیروی عقل در انسان و رشد آن، وی می‌تواند با تجزیه‌ و تحلیل و تفکر به کنترل و تعدیل غرایز بپردازد و از طغیان آ‌ن‌ها پیشگیری کند.

    آیت الله مصباح یزدی | سیمای سرافرازان، ج۱، صفحه۳۶۷

    پست های مرتبط

    مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

    « مهم ترین اهداف انبیا »

    آنچه در این مطلب میخوانید تعلیم و تربیت را می‌توان از مهم‌ترین اهداف بعثت انبیا دانست که همواره وجهه همت…

    بیشتر بخوانید

    « الگوی صحیح انسانی »

    آنچه در این مطلب میخوانید امروزه تعلیم و تربیت از مسائل بسیار مهم عالَم است. اساس امنیت عالم به تعلیم…

    بیشتر بخوانید

    « غفلت آگاهانه »

    آنچه در این مطلب میخوانید سعی کنید بین شما و بچه، حالت خجالت و شرم‌حضوری و رودربایستی وجود داشته باشد….

    بیشتر بخوانید

    نظرات

    سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *