آنچه در این مطلب میخوانید

    وحدت [قرآن] گُنگ نيست و تخيلى نيست، كه توحيد است، توحيدى كه عشق به حق و آزادى از غير اوست؛ توحيدى در درون، با شكستن الهه‏‌ى «هوس» و در جامعه، با شكستن طاغوت و در هستى، با كنار گذاشتن رب‏النوع‏‌ها و بت‌‏ها.

    همان‏طور كه ابراهيم از اسماعيل گذشت و با نمرود درگير شد و از ستاره و ماه و خورشيد و از محكوم‏‌ها بُريد و به حاكم رو انداخت و دل به او داد و گفت: «لا احِبُّ الْآفِلينَ»؛ من محكوم‌‏ها و آفل‌‏ها را دوست ندارم.

    کسانى كه با شناخت‏‌ها همراه هستند، به اين احساس‏‌ها مى‌‏رسند. و هنگامى كه شناخت و احساس با هم گره خورد، عمل و حركت متولد مى‌‏شود…

    طلب و احساس من، مقدمات كارم را فراهم مى‌‏كنند و ورزيدگى‌‏ها را به من مى‌‏رسانند. و من همراه سه عامل آگاهى، طلب و ورزيدگى مى‏‌توانم به محبوبم برسم و كارم را عملى كنم.

    تربیت در قرآن | جزء 7

    استاد صفایی حائری | مسئولیت و سازندگی، صفحه ۱۶۶ و ۱۶۷

    پست های مرتبط

    مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

    آنچه در این مطلب میخوانید در تعلیم و تربیت دو روش معمول است: تنبیه و تشویق. خطاکاران را تنبیه می‌کنند…

    بیشتر بخوانید

    آنچه در این مطلب میخوانید اگر به مسئولیّت هدایت…عمل نکنیم، مسئولیم پیش خدای متعال؛ یعنی وقتی یک وظیفه‌ای متوجّه ما…

    بیشتر بخوانید

    آنچه در این مطلب میخوانید اینکه قرآن می‌گوید: «إِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِيَ الْحَيَوان‏»، حرف خیلی بزرگی است. حیات، آخرت است….

    بیشتر بخوانید

    نظرات

    سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *