«در جست و جوی یک استاد شايسته باشید.»
بسیاری از اهداف تربیتی «کارگاه هنری» منوط به همراهی استاد و داشتن ویژگیهایی است که به بخشی از آنها میپردازیم:
1- جذابیت متعادل (جذابیت استاد کمک میکند تا مخاطب با این کارگاه ارتباط بگیرد؛ اما اگر جذابیت او بیش از حد باشد، ممکن است جایگاه مربی را به خطر بیندازد.)
2- همراهی با سیاستهای مجموعه
3- سابقهی قابل قبول در رشتهی هنری مدنظر
4- داشتن فرصت کافی برای تعامل با متربیان و مربیان
5- مهارت مدیریت کارگاه
6- نداشتن ویژگیهای اخلاقی ناپسند
7- آشنایی با مباحث تربیتی و دغدغهمندی نسبت به آنها
برگرفته از کتاب «هنر نه برای هنر»، مرتضی رجایی و همکاران، صفحات ۱۳۴ الی ۱۳۷.