اساتید هنر معمولا به اهداف تربیتی چندان توجه ندارند و برای برگزاری درست کارگاه هنری، به راهنمایی و نظارت مربی نیازمندند.
بنابراین اگر مربی هستید:
1- زمانی را برای گفتگو با استاد کارگاه هنری پیرامون مسائل تربیتی در نظر بگیرید.
2- بر نحوهی ارتباط استاد با مخاطبان نظارت داشته باشید. باید دقت کنید که روابط استاد و شاگردی محدود به همان فضای کارگاه بماند و خارج از نظارت، ارتباطهای آسیبزا برقرار نشود.
3- با توجیه استاد، کارگاه را از نظر محتوایی جهتدهی تربیتی کنید.
4- میتوانید از استاد به عنوان واسطهی تربیتی استفاده کنید و از او دربارهی برخی متربیان، برخورد یا اقدام خاصی بخواهید.
برگرفته از کتاب «هنر نه برای هنر»، مرتضی رجایی و همکاران، صفحه ۱۵۹.