آنچه در این مطلب میخوانید

    قصه و تمثیل، اثری شگرف در تربیت دارند. قصه می‌تواند بدون هیچ مانعی وارد حیاط خلوت اندیشه و فکر انسان شود و شروع به سازندگی یا تخریب کند.

    منظور از تخریب این است که اولاً با قصه مناسب می‌توان بازتاب‌های سوئی را که کودک از محیط و دیگران گرفته تخریب کرد، ثانیاً بعضی از قصه‌ها، خود حاوی اثرات تخریبی هستند و باید آنها را شناخت و از دسترس کودکان دور نگاه داشت…

    داستان حکم غذا برای روح کودک دارد و گاه قادر است «سرنوشت» او را تغییر دهد…

    همان‌گونه که والدین خوراک را قبلاً می‌چشند و به کودک می‌دهند، کتاب و قصه را هم باید قبلاً خوانده باشند و بعد در اختیار کودک قرار دهند.

    آیت الله حائری شیرازی | راه رشد، جلد سوم، صفحه ۸۳ و ۸۴.

    پست های مرتبط

    مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

    « نذر اباعبدالله »

    آنچه در این مطلب میخوانید سؤال: فرزندم ۲۸ سال سن دارد و نماز نمی‌خواند. چه کنم؟ آیت الله حائری شیرازی:…

    بیشتر بخوانید

    « ساخته شدن‌ها »

    آنچه در این مطلب میخوانید بحث در مورد انسان است. آیا انسان از آن دسته موجوداتی در طبیعت است که…

    بیشتر بخوانید

    « بهترین ضامن »

    آنچه در این مطلب میخوانید جامعه‌‏ای که همه‌چیزش اسلامی باشد، ضامن حسن اجرای مقررات اسلامی، تربیت‌های اسلامی است. در همه…

    بیشتر بخوانید

    نظرات

    سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *