آنچه در این مطلب میخوانید

    قصه و تمثیل، اثری شگرف در تربیت دارند. قصه می‌تواند بدون هیچ مانعی وارد حیاط خلوت اندیشه و فکر انسان شود و شروع به سازندگی یا تخریب کند.

    منظور از تخریب این است که اولاً با قصه مناسب می‌توان بازتاب‌های سوئی را که کودک از محیط و دیگران گرفته تخریب کرد، ثانیاً بعضی از قصه‌ها، خود حاوی اثرات تخریبی هستند و باید آنها را شناخت و از دسترس کودکان دور نگاه داشت…

    داستان حکم غذا برای روح کودک دارد و گاه قادر است «سرنوشت» او را تغییر دهد…

    همان‌گونه که والدین خوراک را قبلاً می‌چشند و به کودک می‌دهند، کتاب و قصه را هم باید قبلاً خوانده باشند و بعد در اختیار کودک قرار دهند.

    آیت الله حائری شیرازی | راه رشد، جلد سوم، صفحه ۸۳ و ۸۴.

    پست های مرتبط

    مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

    « غفلت آگاهانه »

    آنچه در این مطلب میخوانید سعی کنید بین شما و بچه، حالت خجالت و شرم‌حضوری و رودربایستی وجود داشته باشد….

    بیشتر بخوانید

    « نادیده،نفهمیده »

    آنچه در این مطلب میخوانید چه بسا مربى احتياج به واسطه‏‌اى هم داشته باشد كه مطلب را توضيح دهد و…

    بیشتر بخوانید

    « نرسیدن ها »

    آنچه در این مطلب میخوانید توجه به مهدى(عج) كه در اين دعا مى‏‌خوانيم؛ «انا توجّهنا و استشفعنا و توسّلنا بك…

    بیشتر بخوانید

    نظرات

    سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *