آنچه در این مطلب میخوانید

    باید اخلاق یا رفتار نیک کودک مورد ستایش قرار گیرد، نه خود او. باید کودک بفهمد که کار او ارزش دارد نه شخص او…

    باید پاداش‌‏ها و تشویق‏‌ها، در برابر فعالیت‏‌ها و جدیت‌‏هاى‌ کودک انجام بگیرد، نه در برابر موهبت‌‏هاى‌ ذاتى‌ او؛ مثلًا یک کودک کم‌‏هوش که در اثر جدیت و تلاش، رفته رفته به موفقیت‌‏هایى‌ نایل مى‌‏گردد و نمره پنج او به هشت ترقى‌ مى‌‏کند نیز قابل ستایش و تشویق است.

    باید به مقدار جدیت و موفقیت خود کم کم مورد تشویق قرار گیرد تا به حد اعلاى‌ ترقى‌ ممکن خود نایل گردد.

    آیت الله امینی| اسلام و تعلیم و تربیت، صفحه ۴۳۳ و ۴۳۴.

    پست های مرتبط

    مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

    « تربیت فرزندان اهل مقاومت »

    آنچه در این مطلب میخوانید وقتی وضعیت مسلمان‌ها را با وضعیت کفار مقایسه کنیم، می‌بینیم که مسلمان‌ها از حق مشروع…

    بیشتر بخوانید

    « مهم ترین اهداف انبیا »

    آنچه در این مطلب میخوانید تعلیم و تربیت را می‌توان از مهم‌ترین اهداف بعثت انبیا دانست که همواره وجهه همت…

    بیشتر بخوانید

    « الگوی صحیح انسانی »

    آنچه در این مطلب میخوانید امروزه تعلیم و تربیت از مسائل بسیار مهم عالَم است. اساس امنیت عالم به تعلیم…

    بیشتر بخوانید

    نظرات

    سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *