«آشنایی با ادبیات داستانی کودک و نوجوان»
مربی باید آشنایی لازم با ادبیات داستانی کودک و نوجوان و جریانهای مختلفی که در این فضا فعالیت میکنند، داشته باشد. همچنین باید کتابهای مناسب و نامناسب کودک و نوجوان را بشناسد، تا بتواند کتابهای مناسب را معرفی کرده و با رعایت اصول تربیتی، از مطالعه کتابهای نامناسب جلوگیری کند.
در همین راستا یکی از کارهای مربی، رصد مستمر کتابهای جدید و بهروز بودن اطلاعاتش در این زمینه است. میتوان از فهرستها و جوایز کتاب در این زمینه استفاده کرد؛ اما نکته مهم این است که مربی نباید به این موارد اعتماد کامل و اکتفا کند.